Oransje godbiter

Mudring
Ylvingen har besøk av oss i sommer
22. april 2022
Her skal det bygges bru
Vi skal bygge ny Rv 3 og bru over Tunna i Tynset
31. mai 2022
Støtputebil

Det er vanskelig å ikke legge merke til at firmafargen vår er oransje. Denne fargen er godt synlig, og vi er veldig fornøyd med den.
Valget om firmafarge ble tatt for ca 40 år sida, da vi tok et overblikk på bilparken, og majoriteten viste seg å være oransje.
Denne sida er en slags blogg, der vi presenterer flotte oransje motiv fra den store verden, samt av gamle biler i firmaet.

Hovedbildet viser vår nyetablerte støtputebil, eller TMA som den heter på fagspråket. Bilen fungerer som barriere mellom trafikk og arbeidsområde på motorvei. Støtputa er montert på ei trekkvogn og kan enkelt demonteres, slik at bilen kan gå som tippsemi når vi ikke har bruk for TMA. Se flere bilder av den.

Konkurranse i oransje antrekk
Under firmatur til Amsterdam i 2019 ble det avholdt konkurranse om beste oransje antrekk. Alle ansatte var invitert med ledsager, og det var blant annet besøk på Hitachi-fabrikken, og også der fikk vi en dose oransje inntrykk.

Aker Brygge
Benker og blomsterkasser på Aker Brygge. Vi tok oss en matbit og gikk kveldstur der da vi var i avklaringsmøte om en vindpark-kontrakt.

Boble i Finland
Under en forretningsreise i Finland, kom vi over denne festival-stylede Bobla.

Syltede appelsiner
Syltede appelsiner har en flott farge og er gode for den som liker det søte.
Ingredienser:
3-4 appelsiner
200 g sukker
0,5 liter vann
1 vaniljestang

Oppskrift:
Vask og skrubb skallet godt og del appelsinene i skiver.
Lag sukkerlaken og la skivene småkoke sammen med vaniljestanga i et par timer.
Fyll rene glass helt fulle og sett på lokk.
Serveres ved anledning som tilbehør i dessert e.l.

Brøyting med M-B 2626 ca 1980.
Dette bildet viser de første frambygde Mercedesene som Syltern hadde for ca 40 år sida.
Spissplogen skyves av 2626 6×4, som kombinerte dumperkasse og svingskive for trekking av maskinhenger fra Damm.
Bakerst med diagonalplog kommer 1926 6×2 med ettermontert løfteboggi.
Begge hadde 12,7-liters V8 på 260 hestekrefter (uten turboer).
For massetransport hadde de hver sin Briab boggikjerre.
NB: Du risikerer ikke å møte dem etter veien nå.

M-B 2626 med Damm maskinhenger
Bilde fra Damm og overlevering av ny maskinhenger i 1978.

M-B 2626 med Cat 980
Året er ca 1980, og M-B 2626 6×4 henter hjem en nyinnkjøpt Cat 980 C.

M-B 1926 og Cat 966
Bygging av vegen mellom Åfjord og Verran. Cat 966 C laster grus på M-B 1926.