Det er vanskelig å ikke legge merke til at firmafargen vår er oransje. Denne fargen er godt synlig, og vi er veldig fornøyd med den. Valget om firmafarge ble tatt for ca 40 år sida, da vi tok et overblikk på bilparken, og majoriteten viste seg å være oransje. Denne sida er en slags blogg, der vi presenterer flotte oransje motiv fra den store verden, samt av gamle biler i firmaet.
Vi har satt i drift to Mercedes-Benz eVito Tourer. De elektriske 8-seters bilene skal frakte mannskap til og fra våre anlegg. Vi har også investert i noen nye og store maskiner, som besøkende på MEFA Trondheim kunne beskue, bl.a. gravemaskinene Volvo EC 550 og Hitachi 890 på 90 tonn.
Nye mannskapsbiler Mercedes-Benz eVito Tourer og gravemaskin Volvo EC550 på ca 50 tonn. Sommeren 2022 var vi igjen hos Vangs på Inderøya og henta ut en ny maskinhenger. Denne utgaven er smidig, med løft på de to fremste og styring på de to bakerste akslingene. Vi har snart 40 års erfaring med maskinhengere fra Vangs, og vi har fire i parken. Vår nyetablerte støtputebil, eller TMA som den heter på fagspråket. Bilen fungerer som barriere mellom trafikk og arbeidsområde på motorvei. Støtputa er montert på ei trekkvogn og kan enkelt demonteres, slik at bilen kan gå som tippsemi når vi ikke har bruk for TMA. Se flere bilder av den.Under firmatur til Amsterdam i 2019 ble det avholdt konkurranse om beste oransje antrekk. Alle ansatte var invitert med ledsager, og det var blant annet besøk på Hitachi-fabrikken, og også der fikk vi en dose oransje inntrykk.
Benker og blomsterkasser på Aker Brygge. Vi tok oss en matbit og gikk kveldstur der da vi var i avklaringsmøte om en vindpark-kontrakt.
Under en forretningsreise i Finland, kom vi over denne festival-stylede Bobla.
Syltede appelsiner har en flott farge og er gode for den som liker det søte. Ingredienser: 3-4 appelsiner 200 g sukker 0,5 liter vann 1 vaniljestang
Oppskrift: Vask og skrubb skallet godt og del appelsinene i skiver. Lag sukkerlaken og la skivene småkoke sammen med vaniljestanga i et par timer. Fyll rene glass helt fulle og sett på lokk. Serveres ved anledning som tilbehør i dessert e.l.
Dette bildet viser de første frambygde Mercedesene som Syltern hadde for ca 40 år sida. Spissplogen skyves av 2626 6×4, som kombinerte dumperkasse og svingskive for trekking av maskinhenger fra Damm. Bakerst med diagonalplog kommer 1926 6×2 med ettermontert løfteboggi. Begge hadde 12,7-liters V8 på 260 hestekrefter (uten turboer). For massetransport hadde de hver sin Briab boggikjerre. NB: Du risikerer ikke å møte dem etter veien nå.
Bilde fra Damm og overlevering av ny maskinhenger i 1978.
Året er ca 1980, og M-B 2626 6×4 henter hjem en nyinnkjøpt Cat 980 C.
Bygging av vegen mellom Åfjord og Verran. Cat 966 C laster grus på M-B 1926.