Det er vanskelig å ikke legge merke til at firmafargen vår er oransje. Denne fargen er godt synlig, og vi er veldig fornøyd med den. Valget om firmafarge ble tatt tidlig på 80-tallet, da vi tok et overblikk på bilparken, og majoriteten viste seg å være oransje. Denne sida er en slags blogg, der vi presenterer flotte oransje motiv fra den store verden, samt av gamle biler i firmaet.
Vi har satt i drift to nye Mercedes-Benz Arocs trekkvogner for spesialtransport. De har betegnelsen 3363, med motor på 15,6 liter og 630 hk, samt tungtrekker- koblinga TRK (turbo-retarder-kløtsj) for myk igangsetting og tilleggsbremsing.
Benker og blomsterkasser på Aker Brygge. Vi tok oss en matbit og gikk kveldstur der da vi var i avklaringsmøte om en vindpark-kontrakt.
Under en forretningsreise i Finland, kom vi over denne festival-stylede Bobla.
Syltede appelsiner har en flott farge og er gode for den som liker det søte. Ingredienser: 3-4 appelsiner 200 g sukker 0,5 liter vann 1 vaniljestang
Oppskrift: Vask og skrubb skallet godt og del appelsinene i skiver. Lag sukkerlaken og la skivene småkoke sammen med vaniljestanga i et par timer. Fyll rene glass helt fulle og sett på lokk. Serveres ved anledning som tilbehør i dessert e.l.
Dette bildet viser de første frambygde Mercedesene som Syltern hadde for ca 40 år sida. Spissplogen skyves av 2626 6×4, som kombinerte dumperkasse og svingskive for trekking av maskinhenger fra Damm. Bakerst med diagonalplog kommer 1926 6×2 med ettermontert løfteboggi. Begge hadde 12,7-liters V8 på 260 hestekrefter (uten turboer). For massetransport hadde de hver sin Briab boggikjerre. NB: Du risikerer ikke å møte dem etter veien nå.
Bilde fra Damm og overlevering av ny maskinhenger i 1978.
Året er ca 1980, og M-B 2626 6×4 henter hjem en nyinnkjøpt Cat 980 C.
Bygging av vegen mellom Åfjord og Verran. Cat 966 C laster grus på M-B 1926.